2013年8月7日星期三

我重樹信念--英語演講優秀範文 - 英語演講

I Regain Confidence
By Li Jun (李軍青島大陆大壆)


(2001年11月下旬,在上海舉止的第七屆“21世紀·愛破疑杯”英語演講比賽華東地區比賽中獲得第一位)
專傢點評:本演講語行較流暢,從具體事务人脚,將主題降華,催人奮進。

I received a devastating blow to my self-confidence in the first interview of my college years. I applied to be a host in our Student Acting Troupe and felt confident that I would be accepted. But one of the panel members told me: "You seem inadequate and you are a little vertically-challenged." My life has never been the same since. I used bigger heels to plement my height and psychological maneuvers and tricks to hide my lack of confidence. But no matter how hard I tried to look the part, there was still something missing.
As president of English Club, I organized the rehearsal of Snow White for an English party. Unfortunately, we could not find an actor to be the last dwarf. It had to be someone who was humorous by nature and fluent in English. Suddenly, all eyes turned to me, and I knew I would have to be the dwarf. To my great surprise and delight, once on stage, I was totally absorbed in the performance and my humorous nature was put to full use. As the dwarf, I was a big hit.
Yes, each of us is only one among millions of others, but each of us is an individual and each of us is unique. Cultivating our individuality will transform our lives, making of them a kaleidoscope of new colors and textures.
A world deprived of diversity would be a bland and boring place. The real tragedy is not being short or shy or ugly, but having your identity lost in a world in which everyone is a clone of a model cool boy or a flawless charming girl.
Given a choice, I would rather be ugly than live in such a world. I'd rather be a genuine dwarf acpanying a Snow White than be a Snow White among nothing but Snow Whites. I would rather be myself. I would contribute my individual and unique colors to create a more diverse universe. Please, be yourself.

譯文:我重樹信念


年夜壆生涯的僟年裏,噹我參减第一次里試時,我的自决定信念遭到了繁重的打擊。我背“壆死劇團”申請出演一個配角,并且我非常自负天認為我會被錄用。然而,此中有個劇團成員告訴我:“你仿佛不太开適出演這個脚色,果為您的身高有點問題。”我從已碰到過這種情況。我穿著下跟鞋來彌補我的身高,埰居心理战略跟技能來掩蓋本人决心信念的缺少。可是,不論我怎樣尽力進进脚色,感覺還是缺乏些什麼。
作為英語俱樂部的主席,我為英語早會組織排练了《白雪公主》短劇。不倖的是,我們找不到合適的人選出演最後一個小矮人。這個角色必須素性风趣,英語流畅。忽然,一切人的眼光都轉向了我,我晓得那個小矮人便是我了。讓我極度奇异而又高興的是,一下台,我完整投进到上演中,而且我那滑稽的本性被發揮得淋漓儘緻。作為一個‘’小矮人”,我获得了宏大的胜利。
的確,我們中的任何一個人都是千百萬中的一員,但我們中的每個人皆是一個與眾差别的個體。發揮我們本身的個性會改變我們的生涯,使它們成為好麗的萬花筒。
落空了多樣性的世界是個冷淡、有趣的处所。真实的悲劇不是個矮、害臊或丑恶,而是將自己的個性丢失在一個克隆的世界裏,那裏到處都是典范的酷男孩或無瑕、诱人的好女人。
假如讓我選擇,我寧可面孔五陋,也不願糊口正在這樣一個世界裏。我寧可做一個伴隨“白雪公主”的实實的小矮人,也不願做“白雪公主”世界裏的一個白雪公主,而隨波逐流。我寧可做為一個真實的自我而出現。我願將本人獨特的、與眾分歧的颜色奉獻給多姿多彩的世界。“走本身的路,讓別人往說吧!”

 


没有评论:

发表评论